Patrik Jämtvall

Talesperson samhällsbyggnad, ledamot kommunfullmäktige, 2:e vice ordförande Programnämnd Samhällsbyggnad

Skattemedel ska hanteras noga och med försiktighet

Jag vill hitta lösningar som skapar möjligheter för alla Örebroare, unga som gamla. Du ska som liten kunna känna dig trygg på väg till skolan med säkra skolvägar, du ska också kunna leka fritt runt ditt hem med skydd från trafiken.

När du avslutat skolan och kommer ut i arbete ska du känna att det ger dig nya friheter. Oavsett om du vill bo i villa, bostadsrätt eller hyresrätt ska du kunna köpa eller hyra din bostad i ett tryggt område. Gröna lungor skall omfamna din miljö.

Vi behöver ett rikt näringsliv som skapar fler jobb. Kommunikation och beslutsvägar mellan Örebro kommun och företagare ska förenklas. Jag vill också bygga en infrastruktur som ökar tillgängligheten från landsbygden in till staden och som skapar förutsättningar så alla trafikslag inkluderas, med bra flöden genom staden. Ett mer tillgänglig Örebro är bra för hela kommunen.

...